Optimalizace pro vyhledávače aneb cesta k úspěšným webovým stránkám

Optimalizace pro vyhledávače je často zmiňovaný pojem v rámci obchodování a prezentace ve virtuální síti. Snem každého prodejce nebo společnosti je mít co nejvíce spokojených a vracejících se zákazníků. Znamená to vyšší počet uskutečněných transakcí i budování značky. Optimalizace zastřešuje soubor marketingových činností, které mají za úkol udělat z webových stránek TOP místo pro indexaci.

 

Jako rostlina potřebuje vodu, web je živ z obsahu

Je potřeba zmínit, že optimalizace pro vyhledávače neboli SEO je běh na dlouhou trať. A jako na každý maraton, tak i na proces optimalizace musíte mít plán, jakým způsobem chcete aplikovat jednotlivé úkony na webové stránky. Dalším faktem je, že se nejedná o jednorázovou akci, optimalizace vyžaduje čas, pravidelnost a důslednost.

 

Hlavní kroky v rámci optimalizace pro vyhledávače

Princip optimalizace je jednoduchý. Kvalitní obsah, který disponuje klíčovými slovy vztahujícími se k vašemu webu, zaručí umístění na předních příčkách ve výsledcích vyhledávání. To s sebou nese větší míru prokliku a více návštěv. K tomu se zas váže větší pravděpodobnost prodeje nebo konverze obecně.

 

Jaké kroky tedy je třeba podniknout, aby se cíl zvýšení relevantnosti stránky uskutečnil?

  • analýzu klíčových slov
  • průzkum webových stránek konkurence
  • test rychlosti načítání webu
  • responzivitu
  • rozbor on-page a off-page faktorů
  • copywriting – tvorbu obsahu webové stránky
  • linkbuilding a jiné činnosti

 

Jak se dostat na přední příčky ve vyhledávačích?

  • Všechny aktivity uvedené v předchozím odstavci zajistí webové stránce lepší í atraktivitu pro návštěvníky, ale hlavně zvýší její autoritu v hledáčku vyhledávacích robotů jako je Google, Seznam a další.
  • Pokud věnujete pozornost a čas tomu, abyste si vytvořili hodnotný a zajímavý web, tak věřte, že se vám tato investice vyplatí stonásobně. Roboti vyhodnotí web jako nejlépe odpovídající hledanému klíčovému slovu a umístí ho na přední příčky v seznamu výsledků.
  • Znamená to nejen vyšší návštěvnost a konverzní poměr pro vás, ale má to mnoho výhod i pro uživatelů webu. Stránky budou přehledné a lehce orientovatelné.
  • Optimalizace je vhodná pro kterýkoli web. Samozřejmě každá webová stránka vyžaduje jinou strategii, jakým způsobem je třeba web upravit. Pokud patříte k firmám, které provozují e-shop, přečtěte si tipy od odborníků na toto téma.

 

Vzbuďte zájem návštěvníků!

Určitě budete souhlasit s tím, že když hledáte informace v online formě, očekáváte, že naleznete relevantní, ověřený a dostačující informační zdroj. Webové stránky by měly být přehledné, divácky atraktivní a poskytovat kvalitní obsah. A to nejen textový. Vizuální obsah hraje podstatnou roli a optimalizace se na něj zaměřuje též. Tématické obrázky a videa dokáží zaujmout pozornost více než prostý text. Bylo by dobré, abyste se vyvarovali nejčastějších omylů a chyb v rámci tvoření obsahu na webu.

 

Link sem, link tam

To samé platí i o odkazech. Jak těch interních, které návštěvníka odkáže do jiné sekce webu, tak těch externích. Ty opět přispívají k budování autority u webové domény. Měly by se opět vztahovat k tomu danému tématu a při jejich výběru je důležité být ostražitý. Na jaký web odkazujete ve svém webu hraje pak roli při rozhodování vyhledávače, jakou pozici pro vás zvolí. A v neposlední řadě je třeba myslet na to, že v dnešní době chytrých telefonů je responzivní design webu už samozřejmostí.

Optimalizace pro vyhledávače určitě patří k aktivitám, které by měl každý vlastník webové stránky zvážit. Rozhodně se to vyplatí.

 

Patříte i vy k těm lidem, kteří figurují se svou společností na internetu? Zvažujete vyzkoušet optimalizaci pro vyhledávače? Budeme rádi, když se s námi v komentářích podělíte o váš názor.

Markéta Kadeřábková