SEO analýza je úplně prvním krokem, který musíte udělat, pokud chcete optimalizovat váš web a vyhodnotit investici do SEO. K čemu je dobrá? Díky ní dokážete odhalit zásadní překážky a odstranit technické i obsahové nedostatky, kvůli kterým jsou vaše stránky pro vyhledávače neviditelné. Chcete si provést analýzu sami? Jde to vůbec?
Ano, jde a my vám poradíme, jak na to. V našem článku se dozvíte, na jaké zásadní faktory byste se měli zaměřit, abyste dosáhli ve vyhledávačích lepšího výsledku.
SEO analýza je alfou a omegou úspěšné optimalizace
Pokud byste se vydali do marketingové agentury nebo si najali konzultanta na volné noze, jejich prvním pracovním úkonem by byla právě analýza. Bez ní se web optimalizovat nedá. Neměli byste se od čeho odrazit a na čem stavět.
Analýza je soubor několika důležitých úkonů. Dříve než se do ní pustíte, měli byste znát odpovědi na tyto palčivé otázky:
- Za jakým účelem jste tvořili webové stránky? Pokud vlastníte e-shop, je vaším cílem zvýšení konverzí. Cíle se vždy odvíjí od charakteru a obsahu stránek. Někomu jde o konverze. Jiní zase potřebují, aby návštěvníci stahovali videa a sdíleli články. Stanovte si, čeho chcete dosáhnout co nejkonkrétněji. To znamená místo neurčitého, chci zvýšit konverze, si stanovte o kolik procent. Cíle by měly být realistické a konkrétní.
- Jak je na tom vaše UX? Ruku na srdce. Je váš web uživatelsky přívětivý, nebo nemá hlavu ani patu? Nezapomněli jste na mobilní SEO? Vaše stránky musí být přehledné, logické a intuitivní. Stránky a podstránky by se měly načítat rychle. Zaměřte se také na vizuální dojem. Máte dostatek relevantních fotografií? Pokud ne, co nejrychleji to napravte. Lidé si jako první všimnou právě obrázku. Až poté vidí text. Pokud nemáte vlastní fotky, dbejte na to, abyste neporušili autorský zákon. Použití fotek bez souhlasu autora by vás přišlo draho. Neděste se, ale není vůbec výjimkou, že se v rámci optimalizace přetvoří celý web. V některých případech je dokonce výhodnější vytvořit zcela nové stránky.
- Kdo jsou vaši cíloví zákazníci? Pro koho jste stránky vytvořili? Je jasné, že pokud máte e-shop asi si přejete, aby byli všichni vašimi zákazníky, ale takto to nefunguje. Určit si cílovou skupinu je naprosto stěžejním krokem. Definujte vašeho typického zákazníka a ušijte mu web přímo na míru. Zjistěte, co opravdu potřebuje. Zjistěte, jak napsat optimalizovaný popisek kategorie internetového obchodu. Jen tak dosáhnete nejlepšího možného výsledku.
- Proč chcete optimalizovat web? S touto odpovědí vám pomůžeme. SEO tvoříte především pro své zákazníky. Lidé chtějí na webu najít jasné odpovědi na své otázky. Chtějí rady a ověřené informace odborníků v oboru, o který se zajímají. Pokud jim poskytnete velmi kvalitní obsah, navíc vše na vašich stránkách poběží jako po másle a popisy produktů máte vyšperkované na jedničku, mají hned několik důvodů, proč se k vám vrátit a hlavně proč objednat právě u vás. Nemyslete tedy pouze na vyhledávače a na zvýšení tržeb. Na prvním místě je vždy návštěvník, ze kterého chcete udělat v ideálním případě stálého zákazníka.
Dobrá zpráva pro majitele e-shopů
E-shopy Čechy bavily už před počátkem pandemie. Každý druhý nakupuje na internetu. Pokud chcete růst a rozvíjet se, máte ideální příležitost, protože v současné době nakupují na internetu i lidé, kteří běžně nakupovali v kamenných obchodech.
Krok za krokem k vyšším pozicím ve vyhledávačích
- Rychlost načítání stránek – už jsme to nakousli v kapitole výše, teď si to trošku rozebereme. Rychlost načítání stránek přímo souvisí s SEO. Stejně jako celé UX. Ověřte si, jak jste na tom. Velmi užitečným nástrojem je PageSpeed Insights od Googlu, který vám kromě rychlosti řekne také, kde je problém. Velmi častým problémem je velikost obrázků nebo javascripty.
- Proveďte si jednoduchou analýzu klíčových slov – nejjednodušší je používat Google našeptávač, související dotazy a Google Trends. Postup je velmi jednoduchý. Začnete tím, že si otevřete anonymní okno. Pokud to neuděláte, bude vyhledávač přizpůsobovat výsledky vašim preferencím. V anonymním okně zadáte slovo nebo slovní spojení, které souvisí s vaším oborem nebo produktem a v našeptávači vám vyjedou nejhledanější dotazy. Poté odentrujete a dole v souvisejících dotazech najdete další buď stejné, nebo jiné výsledky. Google Trends pracuje podobně. K čemu je to dobré? Můžete tvořit obsah, který lidi opravdu zajímá (aktivně ho hledají).
- Nepodceňujte sílu titulku a url stránky. Vždy poctivě a co nejvýstižněji vyplňte také description (popisek). Máte pár sekund na to, upoutat pozornost čtenáře. Využijte je na maximum!
Ideální optimalizace je zaměřená na cílového zákazníka
Základní analýzu, která vás navede správným směrem, si s pomocí různých nástrojů dokážete udělat sami.
Nejdůležitějším krokem je přesně identifikovat vaši cílovou skupinu a přizpůsobit jí obsah vašich stránek.
Myslíte si, že jste správně určili vaši cílovou skupinu? Zakládáte si na kvalitním obsahu? Odhalili jste při analýze nějaký zásadní problém, který jste nedokázali vyřešit sami? Používáte nástroje zdarma? Pokud ano, který se vám osvědčil?
- Erotické masérky v Brně aneb Které salony se určitě vyplatí navštívit - 18 září, 2024
- Erotický salon: Zažijte intimitu a relaxaci - 20 února, 2024
- Apartmány u Lipna na prodej. Výhody vlastnictví rekreačního apartmánu v blízkosti vodní nádrže - 19 února, 2024