Nadrozměrná doprava – zjistěte, jaký způsob dopravy a platby bude pro Vás jakožto zákazníka nejvýhodnější

Chcete si nechat poslat balík ze zahraničí a hodláte využít nadrozměrnou dopravu kvůli nestandardní velikosti a váze zboží? V tom případě si přečtěte porovnání dostupných způsobů dopravy i úhrady. V závěru Vám poradíme, jak postupovat při případné reklamaci zboží.

 

Nadrozměrná doprava má jistá specifika

Nadrozměrné zboží je specifické tím, že svými rozměry i váhou překračuje limity stanovené pro konkrétní zemi. Může jít třeba o velké akvárium, skříň nebo cokoliv jiného. Patři mezi časově i finančně náročné přepravní služby, jelikož je nutné přesně naplánovat trasu cesty a mnohdy se to neobejde bez použití speciální techniky.

 

Dobírka, platba online nebo bankovním převodem?

PLATBA ONLINE

Způsob platby, který využívá stále více zákazníků pro jeho rychlost a jednoduchost. Platba za zboží je realizována přes zabezpečenou platební bránu, kam je zákazník přesměrován automaticky po odeslání objednávky. K dokončení je nutné vyplnit pouze údaje z platební karty.

E-shop má peníze okamžitě na svém účtu a díky tomu je i samotné odeslání zboží velmi rychlé. Tento způsob platby doporučujeme uplatňovat pouze u ověřených prodejců, kteří na trhu již nějaký rok fungují a využívají technologii 3D Secure, u které je proces ověření doplněn o zaslání jednorázového hesla na mobilní telefon. Vždy doporučujeme přečíst si i recenze.

Tato služba nebývá v drtivé většině případů nijak zpoplatněna.

 

DOBÍRKA

Dobírku využívá až 30 % českých zákazníků, ale její popularita postupně upadá a z předního místa byla poprvé vytlačena v roce 2017 platbou online. Důvodem je, že tato služba nechrání odesílatele před nepřijetím zásilky a ani adresáta, který neví, co je obsahem balíku v momentě, kdy ho přebírá.

Odesílatel stanoví výši a typ dobírky. Balíky se odesílají ihned po přijetí objednávek, protože se v tomto případě nečeká na přijetí peněz za zboží. Aby mohl adresát zboží převzít, musí uhradit hodnotu zboží spolu s výší dobírky. Vždy je vhodné ověřit si, jestli balík nejeví známky poškození. V takovém případě je lepší ho nepřevzít.

 

BANKOVNÍ PŘEVOD

Varianta vhodná pro ty z Vás, kteří nechtějí zadávat údaje o své platební kartě. Po přijetí objednávky e-shopem nebudete přesměrování na platební bránu, ale přijde Vám e-mail obsahující veškeré podklady k odeslání platby bankovním převodem.

V praxi může nastat problém v případě, kdy zadáte údaje špatně a Vaši platbu se tím pádem nepodaří spárovat s vytvořenou objednávkou. Stejně tak můžete zadat blbě číslo účtu a peníze zaslat omylem někomu jinému.

E-shop musí v takovém případě čekat na připsání platby a celý proces se tím značně pozdrží. Tuto variantu doporučujeme jen v případě, že na zásilku nespěcháte. E-shop si může za tuto službu účtovat drobný poplatek.

 

Kam si můžete nechat zásilku doručit?

S ohledem na skutečnost, že se jedná o nadrozměrný balík, doporučujeme Vám, abyste si ho nechali zaslat na adresu, kde bydlíte. Tuto variantu využijte pouze v případě, kdy s jistotou víte, že budete na daném místě a v daný čas k dispozici, abyste balík převzali.

Bohužel často dochází i k situaci, kdy Vám přepravce balík nedoručí, i když jste na uvedené adrese skutečně byli.

Další možností je zaslání na výdejní místo, kamennou prodejnu nebo místo osobního odběru. Tato možnost nemusí být u rozměrného zboží vždy k dispozici.

 

Jak postupovat, pokud je zboží mechanicky poškozeno?

V takovém případě je nutné přejít neprodleně k reklamaci zboží – v ideálním případě hned po jeho převzetí.

Postup reklamace se u jednotlivých přepravních společností liší. Obvykle je nutné vyplnit formulář a uvést do něj:

  • číslo zásilky;
  • hodnotu zboží, kterou prokážete přiloženou fakturou;
  • popis poškození – v tomto případě pomůže přiložení fotografií.

 

Jaký způsob platby a dopravy jste využili při přepravě nadrozměrného zboží?

Markéta Kadeřábková