Realitní kancelář v Mariánských Lázních šetří čas i peníze svých zákazníků

Co všechno pro Vás může zařídit realitní kancelář v Mariánských Lázních? Čím se odlišuje klasická realitka od nadstandardní? Můžou to být například služby, které přesahují běžně dostupnou nabídku. Některé společnosti se totiž zabývají vlastní developerskou činností a jsou díky tomu jsou efektivnější. U nich pak bývají běžné služby jako prodej, pronájem nebo výkup nemovitostí rychlejší.

 

O nemovitosti k pronájmu v Mariánských Lázních se postará realitní kancelář.

V čem spočívá hlavní výhoda spolupráce s realitní kanceláří? Hlavním benefitem je zaručeně velká úspora času. Schopný makléř může udělat většinu kroků sám. Co konkrétně?

  • Zařídí potřebnou administrativu. Kanceláře mají většinou připravené všechny smlouvy, dohody a vše vyřizují pravidelně. Vyplnění dokumentů jim tedy trvá mnohem kratší dobu.
  • Jakmile začnete spolupracovat s makléřem, můžete si ušetřit náklady na propagaci. Kanceláře totiž většinou platí umístění na realitní portály, umí zdarma označit nemovitosti plachtou a v některých případech hradí i placenou propagaci na internetu. To vše byste jinak museli platit ze své kapsy.
  • Obrovská část celého procesu je také komunikace se zájemci. Telefonování, mailování a osobní prohlídky vyřídí makléř za vás. Prohlídky v případě, že mu dáte klíč. Jestli ne, budete si muset udělat čas také.
  • Vážný zájemce už se našel a nyní přichází čas na uzavření obchodu. Smlouvy jsou připravené a vás čeká jen předání nemovitosti, případně vyřízení přepisu energií. I to může vyřídit makléř za vás.

 

Jak vidíte, spolupráce s makléřem je výhodná. Může Vám ušetřit mnoho starostí a navíc nemusíte nic platit předem. Služby kanceláře většinou hradí nový nájemník v podobě provize. Ta se platí při uzavření smlouvy, společně s kaucí pro majitele a prvním nájmem. Vy se zatím můžete věnovat činnostem, které jsou pro vás důležité.

Pronájem v Mariánských Lázních jsme už probrali. Jaká je situace při prodeji nemovitosti?

Pokud plánujete prodej, makléř umí většinou pomoci s prodejem těchto realit:

  • byty
  • domy
  • pozemky
  • komerční prostory
  • nebytové prostory
  • garážová stání a garáže
  • atypické stavby, chaty, nebo developerské projekty

 

V případě prodeje a pronájmu se většinou podepisuje smlouva na začátku spolupráce. Ta umožňuje makléři inzerovat nemovitost a vymezuje další podmínky. V takové smlouvě je většinou jasně daný vztah mezi majitelem a dalšími realitními zprostředkovateli. V principu jde o to, jestli bude mít ještě někdo možnost inzerovat prodávanou nemovitost, nebo zůstane makléři exkluzivita. Ta je z mnoha důvodů většinou pro všechny strany lepší. Jedním z nich je například důvěryhodnost nabídky. Když nabízí dva makléři totéž, na cílového zákazníka to nepůsobí příliš dobře.

 

Jakmile je vyřízen vztah mezi prodejcem a makléřem, přichází čas na klasické prodejní aktivity. Nemovitost se musí nejdříve připravit k prezentaci. V některých případech se zařizuje tzv. home staging. Jde o činnost, kdy se prodávaný byt nebo dům dočasně vybaví dekoracemi, nábytkem nebo bytovými doplňky Ty ho zútulní, aby na propagačních materiálech a při případných prohlídkách vypadal co nejatraktivněji . Když je nemovitost připravena a propagace je v plném proudu, ozývají se první zájemci a probíhají prohlídky.

 

Zájemce se našel a přichází čas na prodej nemovitosti.

S prodejem se pojí nezbytné administrativní kolečko. Někdy může být prodej snadný, ale většinou se setkáváme s komplikacemi alespoň na jedné straně. Proto je potřeba na prodej nemovitosti počítat časové rozmezí 3-6 měsíců od podepsání spolupráce s makléřem. Co patří k administrativním úkonům spojeným s prodejem?

  1. Podpis rezervační smlouvy a složení kauce.
  2. Vyřizování financování s bankou a podpis připadné smlouvy o smlouvě budoucí kupní.
  3. Podpis samotné kupní smlouvy.
  4. Změna vlastnického práva a zápis do katastru nemovitostí.
  5. Vyplacení finančních prostředků z advokátní úschovy

To jsou jen některé služby,které můžete u realitní kanceláře využít. Na ty další se podíváme v některém z dalších článku. Napište nám do komentáře, jak rychle se prodala vaše nemovitost!